Hvis man tror, at arbejdet er færdigt, når man har lavet alt design og indholdet på ens hjemmeside, så kan man godt tro om igen. Det er overhovedet ikke tilfældet, og det at have en eller flere hjemmesider, som man skal administrere, det er en kæmpestor opgave, og det glemmer mange desværre.

Lad ikke dette ske

Man kommer oftest ind på en eller anden hjemmeside, fordi man har fundet den på Google. Her ønsker man selvfølgelig at finde den nyeste information. Dette gør sig specielt gældende, hvis man ønsker at finde noget ultra specifikt information. Problemet er ofte bare, at ejeren ikke har opdateret hjemmesiden i et par år, og så er det meste af artiklen ubrugelig. Oftest er det i kommentarfeltet, at man finder de gode råd og ikke i selve indlægget. Dette må simpelthen ikke ske på din blog – det er dårligt for brugeroplevelsen, og så er det også dårligt for SEO.

Fokusér på godt indhold og linkbuilding

Du har hørt det før, og du kommer til at høre det igen. Godt indhold på din hjemmeside er virkelig en meget vigtig ting, og uden det så vil dine besøgende ikke få noget ud af at besøge din hjemmeside. Denne del skal du derfor have meget godt styr på, og så kommer linkbuilding delen. Denne del er også meget vigtig, men først skal du have styr på det andet.

Sådan laver man linkbuilding i dag

Den nemmeste måde at lave effektiv linkbuilding på er at sørge for at ens indhold er link-værdigt, hvis man skal finde et dansk ord for det. Det betyder egentlig, at dit indhold er så godt, at det bedre kan betale sig for en anden hjemmeside at linke direkte til dig i stedet for at citere dig eller kort sammenfatte dine pointer i deres egen artikel. Det er meget effektivt, og du kan finde meget gode eksempler på det inde på engelske ekspertsider som Backlinko.